Actueel

Een verdiende onderscheiding werd op 1e pinksterdag uitgereikt

Enkele weken geleden werden in Maarheeze de jubilarissen van 2020 en 2021 in het zonnetje gezet, vanwege hun verdiensten voor kerk en koor gedurende vele jaren. Dit feit kreeg afgelopen zondag nog een staartje!

Het dames-herenkoor van Gertrudis verzorgde de H. Mis muzikaal. Na afloop van de mis werd Mw. Jo Outjers-van Himbergen verrast met ?n extra onderscheiding. Zij is ruim 50 jaar lid van het dameskoor van de Gertrudiskerk, en al 45 jaar voorzitter, de kartrekker van het koor.

Dit is in den Bosch niet onopgemerkt gebleven. Vandaar dat zij de H. Johannes-Evangelistpenning, de Bisdompenning, uitgereikt kreeg door pastoor Sip. De penning staat voor het, op bijzondere wijze, verdienstelijk maken voor de kerk in het bisdom.

Op bijgaande foto bent u getuige van dit heuglijke feit.

Jubilarissen bij Gertrudis Maarheeze

Zoals vorige week vermeld werd, is afgelopen zondag de dienst in de Gertrudiskerk  verzorgd door het dames en herenkoor. Daarna togen ze naar de feest locatie  Kikker Op , waar ze een geweldige middag hebben gehad. Pastoor Sip heeft iedere jubilaris persoonlijk toegesproken en de versierselen opgespeld. De jubilerende waren blij verheugd met dit blijk van waardering voor hun inzet bij de Gertrudiskoren.

In 2020 was Frans van de Einden 65 jaar lid van het herenkoor. Hij werd, naast de onderscheiding, door de voorzitter uitgeroepen tot erelid van het koor. Ook Ria Dewaide was 40 jaar lid van het dameskoor en Piet Immers, als bas, 25 jaar bij de heren.

In 2021 was het 50 jaar geleden dat Jo Outjers bij het dameskoor ging zingen, waarvan ze tot op heden al 45 jaar het voorzitterschap voor haar rekening neemt, Chapeau Jo! Henk van der Palen is 40 jaar als tenor actief binnen het herenkoor. Toos Chatrou zingt 12 1/2 jaar bij de dames, waarvoor ook een felicitatie.

Op bijgaande foto ziet u de jubilarissen, van links naar rechts:

Henk van der Palen, Ria Dewaide, Jo Outjers, Piet Immers, Toos Chatrou en Frans van de Einden

Beste lezer,

Het kerkbestuur van de Corneliusparochie heeft donderdag 28 mei vergaderd. Daar is afgesproken om de diensten in de kerken van de H. Cornelius weer langzaam op te starten. Dit gaat in de Gertrudiskerk voor het eerst gebeuren op zondag 7 juni.

Met de volgende strikte voorwaarden en regels i.v.m. het Coronavirus:diegene die deel wil nemen aan de dienst op zondag moet van te voren melden dat hij/zij hierbij aanwezig zal zijn.

Aanmelden kan telefonisch op de woensdag voorafgaand aan de zondagsdienst van 9.00 tot 12.00 uur op het nummer 591215, parochiezaal St. Gertrudis.

Er mogen in de maand juni 30 personen aanwezig zijn in de dienst met in achtneming van:

•  Bij binnenkomst handen desinfecteren (handgel is aanwezig).
  • U mag op de toegestane plaatsen gaan zitten.
  • Volg de route, aangegeven met pijlen.
  • Er wordt geen Communie gedeeld in de maand Juni.

Vanaf 1 juli wordt het aantal toegestane personen opgevoerd tot 100.

Hopende u hiermee voldoende te hebben ge?nformeerd.

Namens het kerkbestuur Corneliusparochie,

de dames van de administratie Maarheeze.

Design door Hans Moonen reclame & vormgeving     Hosting & Development door DigiBit