Kerkkroniek

Heilig Doopsel

Door het sacrament van het H. Doopsel wordt op 17 oktober

Nova Wijnhoven in onze Parochiegemeenschap opgenomen.

Wij wensen Nova veel geluk toe en haar ouders proficiat.

In Memoriam

In Memoriam Jan Verhoeven
Een markant persoon is van ons heen gegaan.
Jan Verhoeven is plots overleden, in de leeftijd van 77 jaar.
Hij heeft veel betekend voor de Gertrudiskerk en kerkgangers, met zijn tomeloze inzet. Als bestuurslid is het nieuwe kerkhofgedeelte aan de Vinnen ontstaan door toedoen van hem. Vandaar het vermelden op weg daar naar toe door Jan's Laantje. De hellende opgang voor rolstoelers en rollators, buiten naar de Mariakapel was Jan's actie, alsook, voor een groot gedeelte de binnen aankleding.
Zijn favoriete inbreng was samen met pater Mervin de Vastenactie, onder andere voor India. Met lezingen en visuele informatie hebben ze vele uren de mensen enthousiast gemaakt voor hun projecten.
We wensen zijn familie veel sterkte met dit verlies, en dat Jan mag rusten in vrede.

In Memoriam Marijke van Gastel
Op 23 mei is Marijke van Gastel overleden in de leeftijd van 88 jaar. Marijke is binnen onze Gertrudis kerk ?n trouwe kerkgangster geweest en een  actieve vrijwilligster in vele groepen.
Jaren lang was ze bij de groep die het parochieblad verzamelde en bundelde, en nadien een route bezorgen, daar droeg zij ook haar steentje aan bij. Ook de missiegroep kon op haar rekenen.
Binnen ziekenbezoek en de Zonnebloem was zij zeer betrokken. Als overbuurvrouw heeft zij ook altijd goed contact gehouden met de verschillende pastores, die de pastorie bewoonden.
Zij is in haar huidige verblijf Marishof, waar zij in het verleden vele jaren heeft gewerkt, overleden.
Marijke, rust zacht.

Design door Hans Moonen reclame & vormgeving     Hosting & Development door DigiBit